Sunday 29 January 2012

BONANZA AMAL HOPE 2 WALK


Islamic Aid Malaysia (IAM) dengan kerjasama IKIM.FM & Jabatan Muzium Malaysia akan menganjurkan program amal istimewa iaitu ‘Bonanza Amal Hope To Walk’. Program ini bertujuan untuk mengumpul dana bagi membantu mengisi tabung dana perubatan buat adik An-Nur yang menghidapi penyakit cerebral palsy (lumpuh otak).

Prorgam amal “Hope to Walk” ini di adakan atas kesedaran bahawa penyakit ini adalah satu penyakit kebas saraf di bahagian otak yang menjadi penyebab perkembangan kanak-kanak tidak berfungsi. Namun dengan sistem sokongan dan latihan fisioterapi serta beberapa proses pemulihan, kecacatan akan dapat dipulihkan atau dikurangkan dan pesakit akan dapat meneruskan hidup dengan lebih baik.

“Adik An-Nur telah menghidapi celebral palsy sejak dari dalam kandungan sehingga sekarang berusia lapan tahun, dan program ini adalah bertujuan untuk mengumpulkan dana perubatannya ke Beijing, China. Kos keseluruhan rawatannya pula mencecah sehingga RM 500,000.

Melalui program yang istimewa ini, pelbagai barangan terpakai seperti pakaian, barang perhiasan, buku-buku dan lain-lain peralatan telah dijual pada harga serendah RM2. Kesemua barangan yang dijual ini telah disaring oleh para sukarelawan Islamic Aid Malaysia. Turut diadakan adalah persembahan artis tempatan, jualan pelbagai produk dan juga pelbagai aktiviti turut diadakan serta penampilan istimewa penyampai IKIMfm serta demonstrasi masakan . Program santai sambil beramal ini selain untuk mengumupul dana bagi membantu adik An-Nur mendapatkan rawatan, juga untuk mengeratkan lagi hubungan diantara sukarelawan pertubuhan dan mewujudkan sifat keprihatian dan bantu membantu sesama manusia.

Lanjutan daripada itu, bagi merealisasikan misi kemanusiaan ini, pihak pertubuhan amat mengalu-alukan sokongan dan bantuan orang ramai dalam menjayakan misi ini. Sebarang bantuan atau sumbangan yang ingin dihulurkan, orang ramai boleh melayari laman web rasmi Islamic Aid Malaysia di www.iam.org.my atau menghubungi kami di talian 03-89485939 . Keprihatinan dan sokongan anda amat bermakna buat kami.

0 comments: